Wednesday 8 October 2008

Apa Dosa aku

 apa yang aku dah buat hinggakan ada yang membenci aku??
aku tdak merampas hak sesiapa pun...
aku tak pula mencuri hak sesiapa..namun kenapa aku pula yang disalahkan??
sungguh tidak adil bagiku...
ianya datang mencariku bukan aku yang pergi mendapatkannya,
ia mulakan setiap detik2 indah dengan ku,
bukan aku yang minta,
dia berjaji setia, kasih setia,
bukan aku yang ungkapkannya dulu,
dpaksaku berjanji setia,
aku akur dan berjanji,
namun dia yang mungkiri,
apa salahku??
setiap coret2 kenangan inginku buang dari kotak memory,
tapi ku tak mampu kerana dia sulalu hadir tampil,
di mataku melontar seri wajah sayang,
aku cuba tidak bertentangan mata namun kuasa katanya begitu kuat,
aku terpuruk kesorangan tanpa belas dan kasihan dari dia,
mahu dia aku ikut caranya,
menolak tegas dia mengikut caraku.
apa yang harus aku buat...
terseksa jiwa dengan janji manisnya,
aku tertipu dan di anak patungkan,
hingga semua salah terpaut pada ku,
seseorang tolonglah bantuku keluar dari pautan seksaan jiwa ni,
aku perlu keluar dari kepompong jiwa,
ingin bebas terbang tanpa memori luka....
untuk terus hidup dengan bahagia

No comments: