Saturday 3 October 2009

Aku

Aku tak mungkin menjadi jawapan kepada segala keraguan dan kemusykilanmu,
tetapi aku boleh menemanimu dalam mencari ia.

Aku juga tak mungkin mengubah mendung silamu atau kelabu di hadapanmu,
tetapi aku akan sentisa disisimu pabila kau memerlukan ku.

Aku tak boleh menghindari kau dari rebah setelah tersadung,
tapi aku boleh menhulurkan tangan membantu kau bangun semula.
Segala kegembiraan, kemenangan , kecerian dan kebahgianmu bukan milikku
tapi tawa ku sentiasa mengiringi tawamu.

Aku tiada hak dikala kau menjauhi dari persahabatan kita, menjauhi aku,
Tetapi aku mempunyai hak untuk menunnggu kau kembali.

Aku tak boleh menghalang kau dari terus membesar, tegak berdiri,
Tetapi aku boleh memberi kau ruang agar kau tumbuh tiada layu.

Aku mungkin tak dapat menjaga hatimu dari terluka lalu pecah berkecai,
Tetapi aku sudi memungut dan mencantum kembali ia menjadi satu.

No comments: